Verzenden & retourneren




Verzending/ levering

Besteedt u meer dan € 500,- in onze webshop dan brengen wij uw bestelling GRATIS bij u aan huis!*

Daarnaast leveren we in veel gevallen supersnel; alle postpakketten (op voorraad) welke voor 12:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag nog verzonden en zijn normaliter de volgende werkdag al in huis!** We heten niet voor niets HekwerkDIRECT.nl.

Wanneer een bestelling te groot is voor verzending per post zal de bestelling met onze eigen bezorgservice (1 van onze 2 bezorgbussen) worden bezorgd. In dit geval staat de levertijd vermeld bij het product (uitzonderingen daargelaten). Voor voorraad artikelen is de gemiddelde levertijd 2-7 werkdagen. 

*Uitgezonderd de Waddeneilanden en het buitenland. Hiervoor geldt een toeslag voor levering (uitgezonderd Vlaanderen)
**Uitgezonderd postpakketten naar de Waddeneilanden en het buitenland.

Verzenden binnen Nederland/België

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleinere artikelen, zoals beugels en koppen, worden met pakketpost (GLS) tegen het tarief van € 8,50 of € 15,00 (voor België geldt een kleine toeslag) aan u verzonden. Deze kosten zijn afhankelijk van het formaat en gewicht van uw bestelling. Producten met een groter volume en gewicht worden met onze eigen bezorgdienst tegen het tarief van € 50,00 aan u geleverd. Kosten voor verzending naar België (Vlaanderen) bedragen € 65,00. Heeft u een bestelling van € 500,00 of meer, dan wordt de bestelling gratis bij u geleverd. (Uitzondering: De Waddeneilanden) Voor België geldt gratis verzending > € 1000,00. Als de producten echt een groot volume of gewicht hebben, dan zal het transport plaatsvinden met een vrachtwagen met oplegger of een bakwagen. Mocht u beschikken over een heftruck, graag dit doorgeven aan [email protected]. Voordat uw bestelling per koerier of via transport geleverd zal worden, zal eerst contact met u worden opgenomen over de leverdatum. Bij niet thuis zal GLS het pakket de volgende dag weer aanbieden.

Enkele aanvullende voorwaarden hierop:

  1. Indien de consument niet aanwezig is op de afgesproken dag, tijdstip en op het overeengekomen afleveradres dan ontvangen wij graag informatie en/of instructies over de wijze van levering. Er kan een plaats afgesproken worden waar de levering gelost kan worden. Onze chauffeur zal hier een foto van maken. Dit alles is noodzakelijk voor een probleemloze aflevering. Bij een dergelijke aflevering zal het overbodig zijn dat het aangekochte product c.q. de aangekochte producten tegen additionele kosten opnieuw worden aangeboden. De additionele kosten voor herlevering zijn minimaal € 30,00.
  2. Bestelde producten worden bezorgd tot de eerste drempel. De consument is zelf verantwoordelijk voor verdere verplaatsing. Afmetingen van de producten worden vooraf aan de consument bekendgemaakt op www.hekwerkdirect.nl. De consument dient hier zelf rekening mee te houden. Onder de eerste drempel verstaat Hekwerkdirect.nl de perceelsgrens, de toegangspoort dan wel de voordeur van het betreffende afleveradres mits zich deze bevindt op de begane grond. De afleverplaats kan derhalve ook een openbaar terrein betreffen, zoals een weggedeelte, trottoir of parkeervak.
  3. De afleverplaats dient bereikbaar te zijn voor de gekozen wijze van transport. HekwerkDirect levert normaliter met een BE-trekker combinatie van c.a. 10 meter lang of met een trekker-oplegger combinatie van 13.60 meter lengte. Kan het vervoer niet door de straat, dan zal de chauffeur de bestelling zo dicht mogelijk bij het adres brengen, de consument is verantwoordelijk voor het verder brengen van de bestelde artikelen. Levering met Kooiaap is mogelijk tegen bijbetaling.
  4. Voor levering op de Waddeneilanden zijn de kosten voor het bootvervoer voor de klant. 

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Hekwerkdirect zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en het leveren van uw bestelling. Voor de meeste hekwerkartikelen geldt een levertijd van maximaal vijf werkdagen. Maar er zijn ook producten welke een langere levertijd vergen. De levertijden vindt u bij het door u gekozen product. Wanneer er vertraging op een besteld product zit, nemen we hier altijd contact met u over op.

Afspraak leverdatum - bezorgservice

Wanneer uw producten gereed zijn voor verzending neemt onze chauffeur een dag van tevoren contact met u op voor het maken van de leveringsafspraak. Bent u niet thuis dan zal de chauffeur kijken naar een plek om de bestelling neer te leggen.
Kunt u de materialen niet ontvangen op de vooraf besproken leverdatum? Dan zal Hekwerkdirect een andere dag inplannen wanneer uw adres op de route ligt. De kans is dan wel aanwezig dat dit niet binnen de op de website gecommuniceerde levertijd valt.

Levertijd
Hekwerkdirect zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en het leveren van uw bestelling. Voor de meeste hekwerk artikelen geldt een levertijd van maximaal vijf werkdagen. Maar er zijn ook producten welke een langere levertijd vergen. De levertijden vindt u bij het door u gekozen product. Mocht er een langere levertijd op een product zitten dan vooraf aangegeven, nemen wij hierover altijd contact op met u.

Indicatie gemiddelde levertijden Nederland
1x per week: Noord Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Utrecht, Flevoland, Noord- en Zuid Holland 
1x per 2 weken: Zeeland, Drenthe, Friesland, Groningen
1x per 2 weken: België

Status van uw zending
U kunt de status van uw order inzien door in ''Mijn account'' te klikken op ''bekijk mijn geplaatste "bestellingen" onder het kopje ''mijn bestellingen''. Tevens ontvangt u van ons een e-mail met Track & Trace-code, wanneer uw bestelling verzonden is. U kunt dan via GLS de status van uw zending bekijken.

Afhalen bestelling

Bestellingen kunnen op afspraak afgehaald worden.

Retouren

Bedenktermijn
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De beroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Als u binnen de bedenktijd aangeeft het artikel te willen ruilen/retourneren, kunt u dit aangeven door te gaan naar ''Mijn bestellingen'' in ''Mijn account''. Aldaar kiest u de betreffende bestelling en drukt u op ''artikelen retourneren''. Of download het retourformulier vul deze in zijn geheel in en stuur deze naar [email protected]. U kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier maar dat is niet verplicht.

Ons retouradres:
ABC Hekwerkdirect B.V.
Steenoven 1
5626 DK Eindhoven
Tel: 040-209 4087

Retourneren
In geval van het retourneren van het artikel, komen de verzendkosten hieraan verbonden voor rekening van de klant. Bij postorders zal dat € 8,50 bedragen, als wij een retourlabel op moeten sturen. U kunt zelf ook het pakket via een bezorgdienst naar keuze aan ons retourneren. Orders welke met BE trailer retour moeten komen, zijn € 75,00. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Na het opgeven van de retournering heeft u als klant veertien dagen de tijd om de te retourneren materialen aan ons te doen toekomen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Uitzonderingen op retourneren
Kosten welke in rekening kunnen worden gebracht na aanleiding retourzendingen:

- artikelen die gebruikt of beschadigd zijn en/of waar veranderingen op/aan zijn aangebracht.
- artikelen die te laat zijn aangemeld als retour en/of te laat zijn teruggezonden. 
- artikelen die onvoldoende gefrankeerd naar ons worden geretourneerd.

In bovenstaande gevallen wordt de retourzending geaccepteerd maar zullen wij het aankoopbedrag niet  (geheel) terugstorten.

040 209 4087

[email protected]

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x