Menu
EUR

Klantenservice

Heb je een vraag?
Bel ons! 040 209 4087
Live chat
Maa / vrij 08:00 - 16:00
Contact met Hekwerkdirect

Via het contactformulier krijg je binnen 1 werkdag (maandag t/m vrijdag van 7:30 - 16:30 uur) reactie op al je vragen.

Wellicht dat je het antwoord op je vraag hieronder bij onze veel gestelde vragen al kunt vinden. Mocht je direct contact willen, kun je je vraag telefonisch of via onze chatfunctie op de website stellen.
 
 

Neem contact op

Contactgegevens

Hekwerk Direct
Steenoven 1
5626 DK Eindhoven

Veelgestelde vragen

Verzenden en retourneren
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleinere artikelen, zoals beugels en koppen, worden met pakketpost (GLS) tegen het tarief van € 8,50 (België €15,-) aan je verzonden. Producten met een groter volume en gewicht worden met onze eigen bezorgservice tegen het tarief van € 60,- (België €75,-) bij je geleverd. Mocht je kiezen voor de Green Choice bezorgmethode? Dan betaal je € 40,- en wordt de bestelling binnen 1-3 weken bij je geleverd. Als de producten echt een groot volume of gewicht hebben, dan zal het transport plaatsvinden met een vrachtwagen met oplegger of een bakwagen. Voordat je bestelling per koerier of via transport geleverd zal worden, zal eerst contact met je worden opgenomen over een geschikte leverdatum (per mail of telefoon). Bij niet thuis zal GLS het pakket de volgende dag opnieuw aanbieden.

Bestel je artikelen met een waarde boven € 500,- komen wij de materialen gratis bij je leveren (Nederland m.u.v. de Waddeneilanden).

Enkele aanvullende voorwaarden hierop:

  1. Indien de consument niet aanwezig is op de afgesproken dag, tijdstip en op het overeengekomen afleveradres dan ontvangen wij graag informatie en/of instructies over de wijze van levering. Er kan een plaats afgesproken worden waar de levering gelost kan worden. Onze chauffeur zal hier een foto van maken. Dit alles is noodzakelijk voor een probleemloze aflevering. Bij een dergelijke aflevering zal het overbodig zijn dat het aangekochte product c.q. de aangekochte producten tegen additionele kosten opnieuw worden aangeboden. De additionele kosten voor her levering zijn minimaal € 30,00.
  2. Bestelde producten worden bezorgd tot de eerste drempel. De consument is zelf verantwoordelijk voor verdere verplaatsing. Afmetingen van de producten worden vooraf aan de consument bekendgemaakt op www.hekwerkdirect.nl. De consument dient hier zelf rekening mee te houden. Onder de eerste drempel verstaat Hekwerkdirect.nl de perceelsgrens, de toegangspoort dan wel de voordeur van het betreffende afleveradres mits zich deze bevindt op de begane grond. De afleverplaats kan derhalve ook een openbaar terrein betreffen, zoals een weggedeelte, trottoir of parkeervak.
  3. De afleverplaats dient bereikbaar te zijn voor de gekozen wijze van transport. HekwerkDirect levert normaliter met een BE-trekker combinatie van c.a. 10 meter lang of met een trekker-oplegger combinatie van 13.60 meter lengte. Kan het vervoer niet door de straat, dan zal de chauffeur de bestelling zo dicht mogelijk bij het adres brengen, de consument is verantwoordelijk voor het verder brengen van de bestelde artikelen. Levering met Kooiaap is mogelijk tegen bijbetaling.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Afspraak leverdatum bezorgdienst

Wanneer de producten gereed zijn voor verzending neemt een van onze collega's contact met je op voor het maken van een leveringsafspraak. Heb je een postpakket besteld, dan wordt het middels GLS aan je toegestuurd. Heb je groot materiaal besteld? Dan komen we met onze eigen bezorgservice leveren. Ben je niet thuis dan zal de chauffeur kijken naar een plek om de bestelling neer te leggen.
Kun je de materialen niet ontvangen op de vooraf besproken leverdatum? Dan zal Hekwerkdirect een andere dag inplannen wanneer jouw adres op de route ligt. De kans is dan wel aanwezig dat dit niet binnen de op de website gecommuniceerde levertijd valt.

Levertijd
Hekwerkdirect zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en het leveren van jouw bestelling. Voor de meeste hekwerk artikelen geldt een levertijd van 2-7 werkdagen. Maar er zijn ook producten welke een langere levertijd vergen. De levertijden vind je bij het door jouw gekozen product.

Status van uw zending
Je kunt de status van je order inzien door in ''Mijn account'' te klikken op ''bekijk mijn geplaatste "bestellingen" onder het kopje ''mijn bestellingen''. Tevens ontvang je van ons een e-mail met Track&Trace-code, wanneer je bestelling verzonden is. Je kunt dan via GLS de status van jouw zending bekijken.

Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?

Jazeker, bestellingen kunnen op afspraak afgehaald worden bij ons magazijn.
Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend tussen 8:00 - 12:00 uur en 13:00 - 16:00 uur.
Adres: Steenoven 1, 5626 DK Eindhoven

Hoelang is mijn bedenktermijn?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De beroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Als je binnen de bedenktijd aangeeft het artikel te willen ruilen/retourneren, kun je dit aangeven door te gaan naar ''Mijn bestellingen'' in ''Mijn account''. Aldaar kies je de betreffende bestelling en druk je op ''artikelen retourneren''. Of download het retourformulier vul deze in zijn geheel in en stuur deze naar [email protected]. Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier, maar dat is niet verplicht.

Ons retouradres:
ABC Hekwerkdirect B.V.
Steenoven 1
5626 DK Eindhoven
Tel: 040-2094087

Hoe gaat het retourneren in zijn werk?

In geval van het retourneren van het artikel, komen de verzendkosten hieraan verbonden voor rekening van de klant. Bij postorders zal dat €8,50 bedragen, Orders welke met BE trailer afgehaald dienen te worden €75,-. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Na het opgeven van de retournering heb je als klant veertien dagen de tijd om de te retourneren materialen aan ons te doen toekomen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Uitzonderingen op retourneren
Kosten welke in rekening kunnen worden gebracht na aanleiding retourzendingen:

- artikelen die gebruikt of beschadigd zijn en/of waar veranderingen op/aan zijn aangebracht.
- artikelen die te laat zijn aangemeld als retour en/of te laat zijn teruggezonden. 
- artikelen die onvoldoende gefrankeerd naar ons worden geretourneerd.

In bovenstaande gevallen wordt de retourzending geaccepteerd maar zullen wij het aankoopbedrag niet (geheel) terugstorten.

Betaalmethoden
iDEAL

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen.
Je rekent af in jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Als internetbankierder kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

Betalen met creditcard

MasterCard en Visa: de best geaccepteerde creditcards ter wereld.

Betaal je je online aankopen graag met creditcard? Met Verified by Visa (ook bekend als 3D Secure) is je betaling extra veilig. Het is een persoonlijk wachtwoord net als je pincode. Je voert jouw persoonlijke wachtwoord in als je online met je creditcard betaalt. Zo ben je nóg beter beschermd tegen misbruik. Hou je Verified by Visa-wachtwoord goed geheim.

Betaling met een creditcard is een vorm van achteraf betalen; je betaalt met je creditcard op de webshop en de creditmaatschappij schrijft het later pas van je bankrekening af.

Bankoverschrijving

Betaal eenvoudig vooraf via overschrijving.
Dit kan via internetbankieren of via een andere vorm van overschrijven via je bank of giro. Betaal wanneer het jou uitkomt!

Vooruitbetaling is niet de snelste manier van betalen. Aangezien de betaling administratief verwerkt en gecontroleerd moet worden, dien je rekening te houden met een langere verwerkingstijd van 1-3 werkdagen.

Bankgegevens:

Tenaamstelling: Hekwerk Direct
BIC/SWIFT: RABONL2U
IBAN: NL18RABO0147271630

Betaling o.v.v. het ordernummer.

Riverty – Achteraf betalen (Nederland)

Riverty voert voor hekwerkdirect.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Riverty. Met de Riverty App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn Riverty kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Riverty houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.

Riverty – Achteraf betalen (Nederland, bedrijven)

Riverty voert voor hekwerkdirect.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitaal betaaloverzicht per e-mail ontvangt van Riverty. Riverty informeert je per e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevens controle uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun  je jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.

Riverty – Achteraf betalen (België)

Riverty voert voor hekwerkdirect.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van Riverty ontvangt per e-mail. In de online omgeving My Riverty kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Riverty houdt je op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevens controle uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk je bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.

Mister Cash/Bancontact (BE)

Met Mister Cash/Bancontact kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen.
Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer je een product naar keuze aanklikt krijg je in bijna alle gevallen nog een aantal keuzeopties (bv maat, kleur etc.) Wanneer je deze hebt ingevuld, druk je op de knop 'in winkelwagen'. Vervolgens klik je rechtsboven in het scherm op het winkelwagentje. Nu zie je een opsomming van je bestelling. Hier kun je evt. nog de aantallen aanpassen. Wanneer de bestelling klopt dan druk je op 'bestelling afronden'. Vul nu alle gegevens in, kies de verzendmethode en betaalmethode (wanneer je een kortingscode heeft kun je deze ook invullen).

Vink de knop 'ik ga akkoord...' aan en druk op bestellen. Je wordt nu doorgeleid naar een externe pagina om de betaling naar keuze af te ronden. Wanneer je dit hebt gedaan wordt je bestelling in verwerking genomen en zie je een bedankpagina.

Zijn de prijzen vermeld op de webshop inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen die op onze webshop zijn inclusief BTW. Zo heb je geen verrassingen achteraf.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Betaling van je bestelling doe je eenvoudig en veilig met behulp van IDEAL, Afterpay, Mister Cash / Bancontact, creditcard of bankoverschrijving. Let op: bij creditcard betalingen gaat het om betalingen achteraf. Controleer de door jouw ingevoerde gegevens goed om fouten bij de betaling, de afhandeling of de aflevering van je bestelling te voorkomen. 

Let op: Kies je voor Afterpay, dan krijg je hiervan bericht via Riverty. Je hoeft het bedrag niet rechtstreeks naar ons over te maken. 

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Hekwerkdirect zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en het leveren van jouw bestelling. Voor de meeste hekwerkartikelen geldt een levertijd van 2-7 werkdagen. Maar er zijn ook producten welke een langere levertijd vergen. De levertijden vind je bij het door jouw gekozen product. 
Mocht er een langere levertijd op een product zitten, dan aangegeven op de website, dan nemen we altijd even contact met je op.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleinere artikelen, zoals beugels en koppen, worden met pakketpost (GLS) tegen het tarief van € 8,50 (België €15,-) aan je verzonden. Producten met een groter volume en gewicht worden met onze eigen bezorgservice tegen het tarief van € 60,- (België €75,-) bij je geleverd. Mocht je kiezen voor de Green Choice bezorgmethode? Dan betaal je € 40,- en wordt de bestelling binnen 1-3 weken bij je geleverd. Als de producten echt een groot volume of gewicht hebben, dan zal het transport plaatsvinden met een vrachtwagen met oplegger of een bakwagen. Voordat je bestelling per koerier of via transport geleverd zal worden, zal eerst contact met je worden opgenomen over een geschikte leverdatum (per mail of telefoon). Bij niet thuis zal GLS het pakket de volgende dag opnieuw aanbieden.

Bestel je artikelen met een waarde boven € 500,- komen wij de materialen gratis bij je leveren (Nederland).

Kan ik mijn bestelling op komen halen?

Ja, je kunt jouw bestelling op komen halen bij Hekwerkdirect. Hieronder staat omschreven hoe dit in zijn werk gaat.
 je bestelt en betaalt de gewenste producten op de webshop.
 Bij afrekening van je winkelwagen kun je kiezen voor een transportwijze. Je moet dan kiezen voor de optie: Afhalen.

Als je gebruik maakt van deze optie dan worden er geen uiteraard verzendkosten in rekening gebracht.
 Wanneer wij de bestelling ontvangen hebben en wij meer informatie hebben over wanneer je order klaar staat om af te halen, ontvang je van ons per mail een bericht. In deze mail vind je ook het afhaaladres (Steenoven 1 5626DK, Eindhoven) en welke gegevens je nodig hebt als afhaalbewijs voor het door jouw bestelde materiaal. Zodoende zal het afhalen makkelijk verlopen.
Bestellingen kunnen worden afgehaald van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00 uur.
Tip: Houd je rekening met de lengte en de breedte van de materialen die je bij ons komt ophalen? Zo ben je ervan gegarandeerd dat je de materialen veilig bij je thuis krijgt. 

Worden mijn gegevens gebruikt voor commerciële doeleinden?

Hekwerkdirect gebruikt je persoons- en adresgegevens om je informatieaanvraag of bestelling op de juiste wijze te kunnen afhandelen. De gegevens worden opgeslagen in een beveiligde database en worden niet beschikbaar gesteld aan derden, behalve wanneer deze derden door Hekwerkdirect zijn ingeschakeld om jouw informatieaanvraag of bestelling te verwerken. Wij werken uitsluitend met gerenommeerde partijen met wie is overeengekomen dat persoons- en adresgegevens uitsluitend gebruikt worden voor het doel waarvoor zij beschikbaar zijn gesteld.

Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Je kunt je uitschrijven voor de nieuwsbrief door op de link in de bevestigingsmail te klikken of door een e-mail te sturen naar [email protected].

Annuleren, bedenktijd en herrroepingsrecht?

Meer informatie over herroepingsrecht en retourneren kun je vinden op www.hekwerkdirect.nl/service/shipping-returns

Klachtenregeling?

Hekwerkdirect beschikt over een voldoende, bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst of na de constatering van gebreken moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven per mail ([email protected]) worden ingediend bij Hekwerkdirect.


Klachtenprocedure?

 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst en de constatering van gebreken moeten binnen bekwame tijd volledig en duidelijk omschreven per mail ([email protected]) worden ingediend bij Hekwerkdirect.
 Hekwerkdirect beantwoord ingediende klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Hekwerkdirect binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
 Een klacht over een product of de service van Hekwerkdirect kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar Hekwerkdirect als naar de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie gestuurd.

Hekwerkdirect beantwoord ingediende klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Geschillencommissie Thuiswinkel

"Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)."

Bankoverschrijving
Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €500,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!